Pada suatu hari, adalah dua orang rakan karib menaiki keta. Keta itu dipandu dgn lajunya… setibanya di satu Traffic Light, kelihatan lampu traffic light berwarna Merah.

Si pemandu nie tadi dengan selambanya memecut tanpa menghiraukan lampu merah tadi.
Kawan kat sebelah dia cemas gila lalu bertanya.”Hei mat kau tak nampak ke lampu Merah tadi?!!”
Mamat menjawab “Jangan takut abang aku selalu buat”.

Selang beberapa kilometer keta ini tiba di satu traffic light, lagi lampu traffic light itu Merah. Tanpa segan silu mamat memecut laju. Kali nie member Mamat tadi lagi bertambah cemas ila-gila-gila **** lalu memarahi si Mamat tadi. “Lagi sekali kau buat macam tu aku nak turun tak kira!!!!” mamat dgn selambanya menjawab “Jgn. takut abang aku selalu buat” selang beberapa kilometer, keta nie sekali lagi tiba di satu traffic light. Secara mengejut mamat memberhentikan ketanya dgn diikuti kokokkan tayar “SKREET……”.

Member mamat nie terus berkata, “Hei! mamat, kau dah gila ke? kan lampu traffic light tu Hijau” nak tau apa yang si mamat nie jawab………… “aku takut abang aku akan lalu jalan yang satu lagi…”